Implementation of a program to improve reading speed and comprehension of college students [Aplicación de un programa para mejorar la velocidad y comprensión de lectura en estudiantes universitarios]
View/ Open
Descargar
(application/pdf: 545.9Kb)
(application/pdf: 545.9Kb)
Date
2017-07-31Author(s)
Barboza-Palomino, Miguel
Ventura-Leon, José Luis
Metadata
Show full item recordAbstract
ABSTRACT
The effect of a program to improve reading speed and comprehension was assessed in students from a private peruvian university, for which a quasi-experimental design of longitudinal pretest-postest type was developed and using a protocol based on a methodology of reading program fast, study and memory, was selected for a total sample of 1181 college freshmen from Universidad Privada del Norte (UPN) who were studying on the 2014-II academic semester. Results show a statistically significant increase on reading speed, but not in reading comprehension; furthermore, the practical effect of the program is moderate. It is concluded that the program had a positive moderate effect on reading speed; however, it was not an effective proposal to improve reading comprehension.
Mostrar más
Bibliographic citation
Barboza-Palomino, M. & Ventura-Leon, J. (2017). Implementation of a program to improve reading speed and comprehension of college students [Aplicación de un programa para mejorar la velocidad y comprensión de lectura en estudiantes universitarios]. Investigaciones Sobre Lectura, (8), 49-59.
Collections
The following license files are associated with this item:
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Estrategias didácticas inferenciales en el desarrollo de la comprensión lectora
Inga Arias, Miguel Gerardo; Rojas Silva, Pedro Rodolfo; Varas Aroné, Fernando (Universidad Nacional Mayor de San Marcos: Vicerrectorado de Investigación, 2015-06-15)Acceso abiertoRESUMEN Esta investigación trata de determinar el papel que cumplen las estrategias inferenciales en el proceso de la com-prensión lectora, en otras palabras, busca dilucidar la manera en que el pensamiento inferencial ... -
Plan de gestión de responsabilidad social a través del reforzamiento de la lectura en biblioteca para todos del asentamiento humano Torres de San Borja – Moche Trujillo Perú
García Infantes, Lucy Jacqueline; Julca Martell, Leylita Roxana; Merino Rodríguez, Daniel Arturo; Sánchez Campero, Franco Arturo; Corvera Castañeda, Angel Fernando; Reyes Vigo, Kevin Bryan Elvis Junior; Paredes Cabieses, Jorge Andres (Universidad Privada Del Norte, 2018-06-30)Acceso abiertoRESUMEN En el Perú actualmente existen muchos problemas sociales a ser resueltos, como los derechos básicos de la población que cuenta con escasos recursos, y muchas veces las autoridades no se interesan por estas ... -
Reading Comprehension and Behavior in Children Using E-books vs. Printed Books
Moutsinas, Georgios A.; Orosco Gavilán, Juan Carlos; Cubas Ramirez, Cesar Emmanuel; Cespedes Panduro, Bernardo; Oblitas Gonzales, Aníbal; Dang Lam, Ngoc Dieu; Naz, Sadia (Sciedu Press, 2023-03-17)Acceso abiertoThe purpose of this research is to investigate the influence that personalized, gamified, and PDF electronic reading practices have on the attitudes which fifth-grade students possess toward e-reading experiences, as well ...