Show simple item record

dc.contributor.authorAlarcón, Valeria
dc.contributor.authorChávez, María
dc.contributor.authorOblitas, Jimy
dc.date.accessioned2021-06-22T16:48:42Z
dc.date.available2021-06-22T16:48:42Z
dc.date.issued2020-09-15
dc.identifier.citationAlarcón, V., Chávez, M. & Oblitas, J. (2020). Balanced Scorecard as a strategy for the fulfillment of a KPI's in a Peruvian e-commerce [Balanced Scorecard como estrategia para el cumplimiento de KPI's de un e-commerce peruano]. Proceedings of the LACCEI International Multi-conference for Engineering, Education and Technology, (159). https://doi.org/10.18687/LACCEI2020.1.1.159es_PE
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11537/26925
dc.description.abstractRESUMEN El objetivo fue determinar el impacto de un Balanced Scorecard (BSC) en el cumplimiento de los Key Performance Indicators (KPI’s) de un e-commerce, a través de la evaluación del estado actual de los KPI’s y la implementación del BSC. Las técnicas usadas fueron el análisis documental y la observación. La recolección de datos se realizó utilizando la lista de verificación como instrumento para examinar el estado de cumplimiento de los KPI’s idóneos. Con la herramienta de gestión mencionada se buscó cumplir la estrategia, alcanzando un alto desempeño y los objetivos organizacionales, medidos gracias a los KPI´s propuestos que se usaron para la toma de decisiones. De acuerdo a los resultados de cumplimiento de KPI’s, el impacto del uso del BSC fue significativo debido a que p<0.05.es_PE
dc.description.abstractABSTRACT The aim of this research was to determinate the Balanced Scorecard (BSC) impact on the fulfillment of the Key Performance Indicators (KPI’s) of an e-commerce. Through the evaluation of the current status of the KPI’s and the implementation of BSC. The techniques used were observation and documentary analysis. The data collection was carried out using the verification list as an instrument to examine the fulfillment status of KPI’s. This technique mentioned above had the aim to achieve the strategy, it reaches a high performance and the organizational objectives measures by the KPI’s. According to the results of the fulfillment of the KPI’s, the impact of the use of BSC was significant due to p<0.05.es_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherLACCEIes_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_PE
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/us/*
dc.sourceUniversidad Privada del Nortees_PE
dc.sourceRepositorio Institucional - UPNes_PE
dc.subjectComercio electrónicoes_PE
dc.subjectIndicadores de gestiónes_PE
dc.subjectPlanificación estratégicaes_PE
dc.titleBalanced Scorecard as a strategy for the fulfillment of a KPI's in a Peruvian e-commerce [Balanced Scorecard como estrategia para el cumplimiento de KPI's de un e-commerce peruano]es_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/conferenceObjectes_PE
dc.publisher.countryCOes_PE
dc.identifier.journalProceedings of the LACCEI International Multi-conference for Engineering, Education and Technologyes_PE
dc.description.peer-reviewRevisión por pareses_PE
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#2.11.00es_PE
dc.description.sedeCajamarcaes_PE
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.18687/LACCEI2020.1.1.159


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess