Assessment and evaluation of student competences in virtual mode adopting the ICACIT International Accreditation Model

Date
2020-07-07Author
Tirado-Mendoza, Gabriel
Reyes Martinez, Eduardo
Dueñas Perez, Ronald
Metadata
Show full item recordAbstract
ABSTRACT
Currently the Computer Systems Engineering program of a university based in Lima, began its accreditation and continuous improvement process by the international accreditation agency ICACIT. For which, it requires measuring and evaluating in the computer architecture course the results of the student A, C, E and K. Being necessary to establish a systemic process and the respective tools. However, given the current context that prevents the attendance of students and professors to universities in Peru; it was necessary to implement the flipped class approach for remote learning sessions, aligned with the achievement of the general competencies of the 2.0 educational model of the university. Obtaining as result of the methodology applied in 5 phases, the following levels of achievement in each result: A=74%, B=68%, E=68%, K=74%. Concluding, that the level of achievement reached by the students is adequate and that the method is optimal to easily measure and evaluate the progress of the students, through rubrics designed for data collection and evaluation tools.
Mostrar más
Bibliographic citation
Tirado, G., Reyes, E. & Dueñas, R. (2020). Assessment and evaluation of student competences in virtual mode adopting the ICACIT International Accreditation Model. International Symposium on Accreditation of Engineering and Computing Education (ICACIT), 1-4. https://doi.org/10.1109/ICACIT50253.2020.9277692
Note
El texto completo de este trabajo no está disponible en el Repositorio Académico UPN por restricciones de la casa editorial donde ha sido publicado.
Subject
Collections
The following license files are associated with this item:
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Efecto de una aplicación de realidad aumentada en la competencia Construye Interpretaciones Históricas en la I. E. Antonio Guillermo Urrelo - 2017
Torres Vargas, Anthony Rodolfho (Universidad Privada del Norte, 2018-02-23)EmbargadoLa presente investigación tuvo como finalidad el desarrollo e implementación de una aplicación de realidad aumentada como una posible solución al poco desarrollo de competencias en los estudiantes de secundaria. La ... -
Engagement académico en estudiantes de clases espejo en una universidad privada del Perú, durante el año 2016
Orezzoli Hoyle, Carmen Elvira (Universidad Privada Del Norte, 2016-05-23)Acceso abiertoLa Universidad privada objeto del presente estudio ofrece la internacionalidad a sus estudiantes como parte de los pilares de su propuesta de valor. Para cumplir esta promesa se desarrollan diversos programas que van ... -
Empatía en estudiantes de secundaria de un colegio estatal y privado del Cono Norte de Lima Metropolitana
Gonzales Pascual, Allison Andrea (Universidad Privada del Norte, 2020-11-06)Acceso abiertoEl objetivo de la investigación fue comparar la empatía en estudiantes de secundaria de un colegio estatal y estudiantes de un colegio privado del Cono Norte de Lima. El diseño usado fue no experimental de corte transversal ...