Analysis of digital data about the preference of audiovisual audiences
Date
2023-03-15Author(s)
Tamayo Sanchez, Vanessa Andrea
Metadata
Show full item recordAbstract
Currently, audiences have a varied catalog through digital platforms that have generated more perceptiveness when consuming content. The objective of this research is to know the audiovisual preference of audiences in Ibero-America according to how they consume content through digital platforms between 2012 and 2021. For this purpose, fourteen papers were selected from the Ebsco and Redalyc databases, where the year, language, free access, and country of origin were considered. The results showed the freedom and autonomy of the audiences when selecting the content to be consumed whenever they want. In addition, streaming platforms are new consumption models that provide users with a wide range of content according to their preferences. The main limitation of the search was the access to articles that, for the most part, presented relevant titles for the research. In conclusion, there are new audiovisual business models that generate new audiences that can adapt and be more perceptive to the audiovisual content they consume.
Mostrar más
Bibliographic citation
Tamayo, V. A. (2022). Analysis of digital data about the preference of audiovisual audiences [Tesis de licenciatura, Universidad Privada del Norte]. Repositorio de la Universidad Privada del Norte. https://hdl.handle.net/11537/33488
Subject
Collections
- Tesis [93]
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Estrategias de comunicación digital elaboradas para la Facultad de Comunicaciones de la Universidad Privada del Norte - Sede Trujillo para articular la relación con estudiantes del I y II ciclo del semestre 2014-I
Corcuera Sandoval, Luis Aldo; Rodríguez Alvarez, Laura Luz (Universidad Privada del Norte, 2014-09-01)Acceso abiertoRESUMEN La rápida evolución de las Tecnologías de la Información y Comunicación (TICs) han cambiado la forma de enviar y recibir mensajes, así como han acortado brechas geográficas. Hoy se disponen en de variadas plataformas ... -
Perfil del consumidor de servicios Over-The-Top por internet de la ciudad de Trujillo
Saavedra Chau, Cristian Dan Job; Vera Chaparro, Ana Paula (Universidad Privada del Norte, 2019-01-09)Acceso abiertoDebido a la evolución de la tecnología y su efecto en la vida cotidiana del consumidor, es importante para los profesionales en el campo del Marketing realizar investigaciones que permitan definir el perfil de los ... -
Marketing digital como estrategia en la presencia de marca de Maracuyá detalles en la ciudad de Trujillo en el año 2018
Salazar Valiente, Waldir Jefferson; Terrones Chaparro, Cindy Thais (Universidad Privada del Norte, 2019-07-22)Acceso abiertoLa presente tesis realiza el análisis del Marketing Digital como estrategia en la presencia de marca de Maracuyá Detalles en la ciudad de Trujillo; mediante los medios digitales utilizados por la empresa y la aplicación ...