MOOCs and their contribution to the continuous development of high school teachers
Date
2023-03-24Author(s)
Tacca Huamán, Daniel Rubén
Alva Rodriguez, Miguel Angel
Cuarez Cordero, Renzo
Córdova Berona, Helí Alejandro
Franco Canaval, David Guillermo
Tacca Huamán, Ana Luisa
Metadata
Show full item recordAbstract
The objective was to know the contribution of MOOCs in the continuous training of Peruvian high school teachers and also to highlight the challenges and difficulties they presented. The research was mixed with a sequential explanatory design; initially 311 participants entered the survey, but after the corresponding filters, an effective sample of 149 secondary education teachers was reached. According to the results, 63% of initial participants completed a MOOC, of these 92 % obtained certification, the majority invested up to 50 dollars to obtain a certificate and a large number of promoters appeared in the NPS survey. On the other hand, it was shown that MOOCs contribute positively to the development of digital, didactic and pedagogical skills; however, it was identified that passive and detractor teachers do not agree with the autonomy of MOOCs because they demanded personalized attention.
Mostrar más
Bibliographic citation
Tacca, D. R., Alva, M. A., Cuarez, R., Córdova, H. A., Franco, D. G., & Tacca, A. L. (2023). MOOCs and their contribution to the continuous development of high school teachers. 2023 International Multi-Disciplinary Conference in Emerging Research Trends, IMCERT 2023, 2023, 1-4. https://doi.org/10.1109/IMCERT57083.2023.10075306
Note
El texto completo de este trabajo no está disponible en el Repositorio Institucional UPN por restricciones editoriales donde ha sido publicado.
Collections
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Factores de riesgos psicosociales percibidos por docentes en trabajo remoto de una institución educativa privada Lima -2020
Moscoso Casapaico, Saida Olga (Universidad Privada del Norte, 2022-05-20)Acceso abiertoEsta investigación surgió a mediados de la pandemia mundial ocasionada por el virus SARS- Cov-2, el cual originó cambios fortuitos e inesperados en distintos ámbitos laborales. Siendo no ajeno el sector educativo. Por ello, ... -
Relación del teletrabajo docente y la percepción de la productividad de los maestros del nivel primaria de colegios privados, en tiempos de COVID-2019 del distrito de San Juan de Lurigancho, 2021
Iman Vera, Lorena; Yauri Martinez de Sernaque, Maribel Elizabeth (Universidad Privada del Norte, 2022-04-07)Acceso abiertoEl presente estudio tuvo como objetivo determinar la relación del teletrabajo docente y la percepción de la productividad de los maestros del nivel primaria de colegios privados, en tiempos de COVID-2019 del distrito de ... -
Determinación del nivel actual de calidad en la gestión educativa basado en el modelo Pihem de la I.E.P. Yachay Wasi, 2016
Ascate Bueno, Milagros; Anticona García, Nayda (Universidad Privada del Norte, 2017-05-15)Acceso abiertoRESUMEN La presente tesis, tuvo por objeto, evaluar los niveles actuales de calidad del Modelo PIHEM, que permitieron obtener una evaluación de la Gestión de la Institución “Yachay Wasi”. Es un trabajo descriptivo, ...