The gastronomic experience: motivation and satisfaction of the gastronomic tourist—the case of puno city (Peru)
Ver/
Descargar
(application/pdf: 333.7Kb)
(application/pdf: 333.7Kb)
Fecha
2021-08-16Autor(es)
Cordova-Buiza, Franklin
Gabriel-Campos, Edwin
Castaño-Prieto, Lucía
García-García, Lucía
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemResumen
ABSTRACT
Gastronomy is a fundamental aspect of culture in daily life, through which tourists can discover the cultural heritage of the places they visit. Therefore, culinary pleasure is a decisive factor in choosing a travel destination; at the same time, it is essential for shaping tourists’ satisfaction regardingtheirtravelexperience. Thisresearchseekstostudythegastronomicexperiencesofforeign tourists visiting the city of Puno (Peru) during the celebration of the festival of the Virgen de la Calendaria, recognized as an Intangible Cultural Heritage event by UNESCO. The results of this research highlighted the existence of three groups of tourists (referred to as survivors, enjoyers and experiencers) based on their perceptions of gastronomic experiences in the city. We also concluded that there are significant differences in each of the groups in terms of their motivation for visiting the city,basedongastronomy. Finally,theresultsallowustoconcludethatthelevelsoftouristsatisfaction aredifferent,dependingontheirattitudetowardgastronomy,asclassifiedbythegroupingsobtained.
Mostrar más
Cita bibliográfica
Córdova, F., ...[et al.]. (2021). The gastronomic experience: motivation and satisfaction of the gastronomic tourist—the case of puno city (Peru). Sustainability, 13(16). https://doi.org/10.3390/su13169170
Colecciones
El ítem tiene asociados los siguientes ficheros de licencia:
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como info:eu-repo/semantics/openAccess
Ítems relacionados
Mostrando ítems relacionados por Título, autor o materia.
-
Estudio de pre-factibilidad para implementación de una empresa dedicada a ofrecer el servicio de recorrido turístico en un café bar a bordo en la ciudad de Trujillo
Martinez Cruz, Vasco Estuardo (Universidad Privada del Norte, 2011-06-01)Acceso abiertoEl presente proyecto, es un estudio de pre-factibilidad para la implementación de una empresa dedicada a ofrecer el servicio de recorrido turístico en un vehículo especial para catorce pasajeros por el centro histórico de ... -
Emotional perception and historical heritage: a segmentation of foreign tourists who visit the city of Lima
López-Guzmán, Tomás; Pérez Gálvez, Jesús Claudio; Cordova Buiza, Franklin; Medina-Viruel, Miguel Jesús (Emerald Group Publishing Ltd., 2019-11-29)Acceso abiertoABSTRACT Purpose The purpose of this paper is to conduct an analysis of the relationships existing among three basic constructs in the visitor’s decision-making process (motivation and satisfaction) in a tourist destination ... -
Realidad aumentada y nivel de satisfacción de clientes de servicios turísticos en Cajamarca
Torres Vargas, Deivhy Paúl (Universidad Privada del Norte, 2020-01-06)Acceso abiertoEn la actualidad, la Realidad Aumentada es una herramienta tecnológica poderosa para poder mejorar cualquier aspecto profesional o de procesos. Se aplica tanto en medicina, educación, videojuegos, construcción y efectivamente, ...